torsdag 7 augusti 2008

Nytt skolår = förändringar...?


Denna höst som sakta gör sig påminnd om sin ankomst får mig att bli lite sentimental. Det är första gången som skolan inte börjar till hösten. Det skulle kunna vara första hösten fri av val och full av förväntan. Ett nytt liv har startat i en ny stad och möjligheterna är oändliga. Men riktigt så är det inte. Nogtramsat med sköna ombeskrivningar, jag är arbetslös. För tillfället är jag hemmafru och går tåligt och troget och väntar på att min hårt arbetande make ska komma hem på fredagskvällarna och ägna sin hustru en strimma uppmärksamhet.


Skämt å sido, min syfte med detta inlägg (jag glider gärna bort från ämnet) var att få dela med mig av min nya fixa idé som gör att jag ligger sömnlös om nätterna (jag är som sagt arbetslös). Jag ska tatuera mig. Så här när hösten är på väg och allt förändras ute (och i sinnet kanske) har jag nu kommit på att jag vill vidaresmycka min lilla (harkel) kropp. Vart då? Vet inte riktigt än. Vad då? Vet inte riktigt än. Men jag SKA göra en, så snart jag kommit på vad och var. Är lite inne på liljor, det har ju alltid varit favoritblomman och tydligen så står den för en rad saker också. Oskuldsfullhet, renhet och en massa sånt där tjafs. Well, gillar i alla fall tanken på en massa färg på kroppen! Mina blommor skulle i så fall vara tigerliljor, de är orange, gula och röda. Mina färger!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läcker Tattoo!!! Har fortfarande inte hunnit läsa boken jag lånat! Måste hinna innan filmen kommer ut iaf!! kram

Anonym sa...

Fin tatuering! Orange liljor vore ju klockrent på dig! Fast kanske mer anpassat till dina övriga tatueringar? Typ tribes istället för stjälkar etc, så de passar ihop?
Funderar själv hur jag kan göra min kommande tatuering "vräkigare"? Känns lite futtigt med bara namnet, skulle kanske vilja ha en tribe eller något också, som omger den. Samtidigt som man måste lämna lite plats för Anna Sara också. =)