tisdag 26 augusti 2008

Ibland skrämmer Anna mig.


Hon var här och hälsade på för ett tag sen. Före avresan från Norrland ringde hon och undrade och jag hade en sån där CD-spelare. Jo. Va bra, tyckte hon, för hon hade just köpt en ny CD-skiva. Så kom hon och efter en stund kom hon entusiastiskt på att hon hade med sig sin...just det, CD-skiva. Så drog hon på..."Ljuva Lovsång"... Jag vet.

För ett tag sedan så bytte "Grynet" karriärsinrikting från girlpower och "håll käften"-attityd till (ovan) det bästa av det bästa inom psalmer. Listade från ett till fem. Anna var deras största fan, Anna, Agda, Märta, Stina och Britta, det var väl dom... Hon missade inte ett avsnitt, jag tror till och med att hon bandade dem. Jag undrar om Anna mött Jesus...

5 kommentarer:

bara_linda sa...

Åh herre min... eller ja just det :-)
Vad har det tagit åt min kusin?

Veronica sa...

Ja... vad säger man..

Anonym sa...

vavava? hörde jag Grynet? I love! Men vänta nu.. psalm? Jag vill inte höra! Jag behåller den gamla bilden i mitt minne. Say no more! Saknar dig gumman

Anonym sa...

Alltså, jag har ju alltid varit lite andlig och liksom öppen för nya influenser. Ena veckan är jag lite religiös och nästa vecka är jag punkare, för att veckan därpå vara moderat. Jo, det tillhör ju dels min något schizofrena personlighet, dels mitt stjärntecken (fisk) att inte riktigt ha någon plats i livet, utan att ständigt vara en sökare. Inte så himla lätt för mig heller. =)
Fast det är ju en hel del rätt sjyssta låtar på den där skivan, mina varmaste rekommendationer. =)
Gå i frid, vänner, och Gud välsigne er.

Anonym sa...

Misstänkte detta...