söndag 24 augusti 2008

Är det sant?


Det kan väl aldrig vara möjligt! För första gången i mitt liv har jag beskådat ett fenomen som är mycket sällsynt i vårt samhälle. Det var antagligen en engångsföreteelse och kände därför att det var min plikt att dokumentera detta för att kunna visa er att det inte var varken lögn eller bara en myt: Det kan faktiskt vara kö till herrarnas! (Och tomt på damernas) Detta hände i lördags på ett shoppingcentrum i utkanten av Göteborg. Vid närmare eftertanke kanske det inte var så otippat med tanke på majoriteten av de affärer som låg där. Expert, Clas Ohlson... Spännande...
(Och ja, jag är medveten om att jag säkert brutit mot en massa lagar genom att publicera denna bild utan medgivelse från de nödiga herrarna.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant fenomen. Vadan detta? En liten skillnad (inbillar jag mig) är att karlar inte har något emot att bajsa när man är borta på restaurang eller ett köpcenter t ex. Kanske därför det blir gas- nej, jag menar köbildning?
Om vi sedan ska analysera bilden, så ser det ju ut som om det är karlar modell äldre. Då är det ju det där med prostatan. Att sitta länge på toaletten (eller att stå - ännu jobbigare) och vänta på stackars små droppar som aldrig kommer. Ja, tänk själv, Moa, om du inte kunde kissa, och det stod tre personer utanför och väntade och harklade och skrapade med skosulorna. Nä huvva.

Själv läser jag Bajsboken för Selma, hon verkar ha kommit i kiss- och bajsåldern för hon bajsar på sig hela tiden. Så jag försöker få henne att gå på toaletten: jag lägger henne på toagolvet, går ut och väntar utanför (ungefär som karlarna på bilden). Än har det inte hänt något, men jag har läst att man måste ha tålamod som förälder, så vi fortsätter.

Mycket kiss och bajs idag.

Anonym sa...

kan man skriva blogg inlägg på din blogg?

Anonym sa...

Helt otroligt! Eller så var alla fruntimme ri affärerna och männen blev kissnödiga när de väntade...?