måndag 25 augusti 2008

Hur gammal sa du att du var...?




Jag vet, det är inte särskilt moget eller vuxet, men det kan inte hjälpas. Både jag och min storasyster Anna har en benägenhet att så fort det finns någon forma av choklad i närheten, (kladdkaka, Marabous, helst O´boy men det mesta funkar) så måste vi göra....

CHOKLADTRICKET!

Som jag sa så är nog båda två medvetna om att det kanske inte alltid lämpar sig för en (s.k)vuxen att bära sig åt på det här viset. Det kan ge upphov till diverse reaktioner bland folk speciellt då vi inte alltid är hemma då detta trick utövas utan kanske på ett fik eller liknande. Hur som helst kämpar vi med att lägga band på oss men inbland trillar vi dit ändå.

Liksom en mästare kommer till sin topp i karriären och därefter tillägnar sin tid åt att lära ut sin konst till lärlingar, har jag nu fört chokladtrickets hemligheter vidare till min sambo som även han finner detta som en meningsfull sysselsättning i närheten av choklad. (Även om han själv säger att det är påtvingat så är det i långa loppet hans egen vilja, han vet bara inte om det än.)
Jag glömde säga att tjusningen (eller svårigheten) med tricket är att få tänderna att likna en så svårt drabbad tandröta som möjligt.
Och jo, jag är faktiskt 24...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni e så j-vla äckliga!