måndag 3 november 2008

What not to do...

Nu när man börjar komma upp i åren lite (jo, 24 är det) så börjar man ju fundera lite på sitt liv... Jag har några lärdomar som jag skulle vilja dela med mig av för att undvika att andra kliver i samma...klaver...? Well, utan inbördes ordning:


- Lämna inte handväskan obevakad bakom dig på stranden i Bulgarien mitt i natten. Gör det definitivt inte två nätter i rad.


- Spela inte "Med andra ord" med din partner. Eller om ni vill gå och lägga er osams kan du göra det.


- Halsa inte ur en egen medtagen spritflaska framför baren på krogen (inte min erfarenhet dock).


- Häll inte aprikorskräm i någon annans skinnjacka. Det är som bäddat för konflikter. Särskilt om man är minderårig.


-Åk aldrig, jag menar verkligen aldrig, på IKEA tillsammans med både Anna och Leffe. Även detta är som bäddat för konflikt(-er).


-Åk aldrig på IKEA med mig om du har ett partnerförhållande med mig.


-Drick inte rödvin i en stuga i skogen med endast utedass. Särskilt inte om du i förväg vet att du inte tål det...


- Dra aldrig ner porten till ett okänt garage, speciellt inte om du står på insidan garaget.

-Be inte Anna om rumservice om ni är minderåriga på en Finlandsfärja. Med er mor.


-Åk inte ford.


-Be inte Anna klippa dig, dina barbiedockor eller din lillasyster. Nånsin. Din mor kommer att gråta.


- Göm dig inte under dina äldre syskons sängar när de har vänner på rummet. Stor risk för stryk.


- Rök inte tepåsar. Huvudvärken släpper inte med vanlig alvedon och dina föräldrar kommer garanterat skicka dig på avgiftning för du kommer inte att lukta vanlig cigarrettrök.


- Åk inte till grannstan mitt i natten med en amerikansk polisbil.


- Sjung inte "Paradise city" för högt i fyllehäktet och svara inte med generande könsord när polisen ber om dina 4 sista... (ej min)


- Prata inte med husalkisen (det är ungefär som en hustomte fast en full sådan). Alla grannar kommer tyvärr ge dig samma stämpel och aldrig mera svara på tilltal. Så tillvida det inte är du som är husalkisen.


- Bjud bara hem en partner åt gången. Risk för total ensamhet.


- Det är aldrig bara vatten på sidan av toaletterna på rastplatser. Det bruna är inte jord.


- Skrik inte i sömnen när du sover i en liggvagn på tåg. Det kan skapa oro bland övriga resenärer.


- Försök inte under några som helst omständigheter att klappa den söta knähunden utanför biblioteket. Den tillhör antagligen någon pensionär som aldrig hört talas om "Cesar" på 5:an... (TV4+?)


- Gå aldrig bakom cirkusponnys. De sparkas.
- Färga inte håret 5 ggr på 3 dagar. Risk för torrt.



Detta är bara ett litet utdrag av mina lärdomar som jag hoppas ska kunna guida er lite mera rakt i livet. Ett litet tillägg till de som finner vissa av punkterna stötande eller alltför avslöjande, det är för eran skull jag skriver det här. Och era barns. Stay in school. (Peacetecknet med pek- och långfingret)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket kloka råd du delar med dig av! ;) Ehm.... Hårkatastrof still? Blir nästa åtgärd att raka av sig kalufsen? Noooo!

Anonym sa...

Hahaha!! Jag kan inte sluta skratta!! E