torsdag 20 november 2008

25 kronor bjudet!

Vilken underbar gammal oljelampa! Jag vet! 25 kronor på en liten loppis bortanför mig! Ja, inte för att det går att elda med olja i den, tror jag, men med lite trix får man in ett värmeljus! Mys på balkongen i vinter. Tänkte faktiskt på min svägerska, Carola, när jag köpte denna. Hon gillar gamla prylar kombinerat med nya i sitt hem. Utanför deras hur står det gamla kärrhjul och tunnor med blommor som bjuder in till kokkaffe. Helrätt att mixa, tycker jag. Man får en helt annan personlig touch på sitt hem.
Sen att hela lägenheten stank lampolja under rengörningen, är säkert inget att bry sig om... Vaddå, det lä ju inte explodera. Eller...?

1 kommentar:

Anonym sa...

loppis loppis jag älskar loppis! När ska man få ett hus med massa nya rum att pryda??