tisdag 2 september 2008

Skräckexempel!


Texten på bilden: "Åt en bulle med ost och drack ett glas juice. Det var gott. Mina hemorrojder värker fortfarande men salvan jag köpte igår ska..."

Fick en kommentar här om dan: "-Du skriver ju mest om andra, så det är ju lite svårt att veta vad DU har för dig på dagarna..."

Ja, och detta är varför (se bild). Alltför många bloggar om (enligt mig) alltför intima, personliga och rent av tråkiga saker. Även om många försvarar sig med att "bloggen är ju som en dagbok". Jo visst, men det är ändå på Internet, upplagt för allmänheten att läsa. Om du vill skriva av dig för att må bättre kanske du ska satsa på en dagbok i pappersform och bespara oss andra en massa tråkigt vetande om hur många maskiner du hann tvätta mella kl. 13- 17.

Jag klampar säkert på fler än två tår nu men jag tycker ändå att en blogg ska ha lite underhållningsvärde för de som läser. I och med att man väljer att blogga så är det ju i ett offentligt rum man yttrar sig och då bör det även vara lite intressant eller skojigt för läsaren. För man vill ju att bloggen ska synas och att folk ska läsa och kommentera, annars skulle man ju inte ha en blogg, eller?
Så svaret på varför jag inte skriver om mina vanliga vardagar är för att jag vill behålla de få läsare jag har och att folk ska tycka att jag skriver om lite roliga saker och inte vad jag åt till frukost, att jag ska iväg och jobba och att jag var trött när jag kom hem...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du lägger en sann poäng där! Just därför jag tycker om just din blogg så mycket. Den lyser av den smarta, härliga Moa bakom raderna. Känner man dig så vet man genom texten vad och vem som är du. En blogg ska vara underhållande och det är din. Många kramar till duktiga Moa!

bara_linda sa...

Haha, lite träffad jag känner mig då :)
Men min är ju ändå inte offentlig så jag får väl fösvara mig med det!

Jag gillar din blogg även om du inte skriver om ditt privatliv :)

Äsch, vill inte folk läsa så slipper dom. Jag skriver på ändå :)

Puss på dig!

Anonym sa...

Hej bästa vän!
Det var ju de jag sa du kommer att sakna NORRLAND. Kom nu i håg detta som jag nu skriver.
DET BLIR INTE BÄTTRE ÄN SÅ HÄR BO KVAR DÄR DU BOR, JOBBA KVAR, SKAFFA FAM. DET BLIR INTE BÄTTRE ÄN SÅ HÄR! DETTA ÄR LIVET!!!!!!!!!!
(SKRATT)
SAKNAR DEJ VÄNNEN!!!!!!!!!!!!!
Puss & Kram Lena