fredag 5 september 2008

Balookänslor!

Jo, som sagt så refererar jag ju mest till mina syskonbarn nu för tiden... Men det här är faktiskt allvar. Jag blev överlycklig när Kalle fick ett barn. Guud, så kul! Men när Selma kom var det som om ytterligare en bit föll på plats. En tjej! En lärjunge! Jag kan lära henne allt jag kan om tjejlivet! Make- up, vilka brillor passar, hur killar fungerar (sånt man tror man har hum om men blir lika förvånad varje gång), vilka färger matchar inte, ja, ni vet vad jag menar. Girlstuff! Jag tycker man ska börja tidigt så Selma har redan börjat kolla in bågar (om än dock något stora så snackar vi principen, breda bågar till päronansikte...liksom moster) Jag ska ju hem om en vecka och hälsa på så tills dess har jag förberett en liten mapp med lite grundläggande info och fakta som kan vara bra att börja med, lite hur man lägger ögonskugga för att få rätta looken och lite sånt. Läppglans på små läppar och stift på större...


Men trots att Hannes är kille så tycker jag att han ska få prova på båda (tjej- och killgrejer) för att sen få välja själv. Amanda (storasyster) har hjälpt till lite på traven och nedan ser vi Hannes i höstens färger med matchande örhängen. Mycket kreativt färgval med klänning och make- up. Vi är rätt nöjda.










Modellen tillsammans med stylistens (storasyster Amandas) vän, Mikaela.

1 kommentar:

Anonym sa...

hhahaha! I like it! Kör hårt med alla barnen och lär dom livet från någon som levt det!