fredag 26 september 2008

BLÅ av avund...?

Jag jobbar. Fy, usch och ve och fasa och alla andra svordomar jag kan komma på! Åh, ett spännande, utmanande, utvecklande nytt jobb inom socialt arbete som jag har pluggat till i 3 1/2 år? Nej, inte direkt... Ramla inte av stolen av avund nu men jag är på ett demensboende. Och nej, jag har inte flyttat dit (om det ändå vore så väl), jag jobbar där. Vad ska man göra? Inte en kronjävel är man beviljad någonstans så det är till att jobba medans man söker jobb. Ironiskt. Jo, men inte lika ironiskt som att om jag behöver pengar får jag gå till soc.
- Hej Annika! Vad kul att se dig igen! Visst var sista kursen på skolan hemsk?! Jo du, är jag beviljad nå´slantar, eller...?

Kul kul...

3 kommentarer:

Anonym sa...

livet tar inte alltid de vägar man har tänkt sig... Du får tänka på att det bara har att göra om en kortare period. Men jag saknar diiiiig med! KRAM

Anonym sa...

jag tror på det andra jobbet moa! hoppas du får det!
snygg tunga by the way! Kramar!

Anonym sa...

jag håller på dej! ditt jobb finns där nånstans. saknar dej min underbara vän. älskar dej!