måndag 12 januari 2009

Hej då famma.

I helgen har vi sagt hej då till min famma. En fin begravning med mycket tårar och jobbiga känslor men även mäktig trumpetmusik och många kära återseenden. Och som vanligt vid mer eller mindre frivilliga släktsammankomster får man träffa släktingar som man minns både smalare och yngre. Vid begravningskaffet satt vi och redde ut släktband, geografiska gåtor och relationer, halvsyskon och ingifta, vi pratade roliga minnen och mindes famma med skratt och glädjetårar.
Efter kyrkan och kaffet bjöd min storasyster och hennes make på middag för de våra närmaste, min familj, faster och kusiner. Jag minns inte när vi var samlade så sist, det var jättemysigt, trots de trista omständigheterna. När kvällen led mot sitt slut tackade en efter en för sig och till sist var det bara jag och värdparet och några kusiner med respektive kvar. Så vad gör vi då? Vad är väl en bättre avslutning på en begravning än "Sing Star- ABBAedition"?!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag beklagar sorgen gumman