fredag 19 mars 2010

I´ve done it again...!

Jag och Johan skulle hämta ut några paket (några porrfilmer och några dokumentärer om 2a världskriget och en bok som Emmademma skickat....inget särskilt alltså) hos Turken på hörnet. En liten tobaksaffär som Turken och hans fru och deras hund driver. Ni vet, en sån där affär som har postutlämning, cigaretter, lösviktsgodis för 13,90 kr/kg och där man kan köpa en burk Findus färdig köttfärssås för 63 kr. Och bruna bananer för 9 kr/st. Jag sliter upp dörren i vanlig ordning, snubblar in och min ryggsäck (som enligt Johan innehåller rena underkläder och en målarbok för det har alla på Samhall) river så klart ner (i min egen ovisshet) lite prylar på vägen till kassan. På kassan står två jättestora buketter. Den ena med vita liljor och den andra med några andra stora vita blommor av något okänt slag. Vid det här laget fattar de flesta av er vad det handlar om. Utom jag. Samtidigt som jag sneglar på kortet som hänger i liljbuketten uttrycker jag högt och ljudligt:

- Men guuuuuud, vilka vackra blommor!!! Är det någon som fyllt år??!

I den sekunder ser jag kortets rubrik: med varmt deltagande....

-Nej, det är precis tvärtom..., säger Turken. Min mamma har precis gått bort... Hans underläpp börjar darra lite.

Jag rycker åt mig mina porrfilmer (lagomt generad!), mumlar förlåt och springer ut till bilen. Fastnar så klart i dörren med ryggsäcken....

Johan: - Men Moa! Det är då fan bara du...!

Inga kommentarer: