måndag 23 februari 2009

aj aj aj...

Jo, då var det över. Det har hänt. Örnen har landat och gått och lagt sig. Första dan på nya jobbet är över! And I still stand! Jag är så glad att den är över. Nu är det inte längre första dan, nu kommer det att vara lite lättare att somna, inte lika nervöst att gå till jobbet, lättare att planera sina morgnar (exakt HUR många minuter tar det att gå till vagnen i de här stövlarna, om jag går sakta, om jag skyndar mig, om det regnar, om jag...). Jag har trevliga kollegor, alla med sin charm, en bra och förstående (?) chef, JAG KAN FLEXA!!!!!!! Mellan 7-9 och 15-21. Sjysst! Jag ska komma 9 och gå 15, varje dag! (Jo, Anna jag fattar vad flex är...)

Envis (omogen) som man är, skulle jag ju så klart ha högklackat idag, bara för att jag kan. Mitt klädval avgjordes utifrån de stövlar jag skulle ha. Inte tvärtom heller, nej nej. (Anna målar om ett rum efter en tavla, jag kan klä mig utifrån en sjal, ett par skor eller örhängen) Jag visste av bitter erfarenhet att fötterna kommer att värka efter ett par timmar i dessa stövlar men det stoppade inte mig. Jag tänkte att nu j-r! Ska det vara så svårt att gå i klackar?! Alla andra gör ju det hela tiden! Jo... När jag hoppade av vagnen hemma gick jag raka vägen in på skoaffären som ligger där på Mariaplan och köpte mig ett par skor. Jag tänkte mig ett par inneskor att byta om till på kontoret. Såna där man bara stoppar in fötterna i. Det blev så klart raka motsatsen, ett par svarta skinn...promenadskor? Kilklack och dragkedja. Ja, det kaske gick lite fort men ja ja... Rea! Men de var inte så billiga ändå (40% på700kr). Jag har ju en tendens att känna av rea på ca 8 km´s avstånd va, handlar ju praktiskt taget aldrig på ordinarie pris men så har jag ju också alla kläder när de blivit omoderna och just det, reas ut. Jag inbillar mig att jag inte bryr mig om mode och att jag siktar på en egen originell stil. Visst.

Okej men imorgon är det i alla fall andra dagen på mitt nya jobb! Tänk när jag varit där en månad och typ har egna klienter! Jag är numera socialsekreterare på soc! (bara för det får jag typ sluta före mitt vik går ut, får inga nya jobb utan slutar som lokalvårdare på centralen...)

5 kommentarer:

bara_linda sa...

Vad skönt att första dagen är avklarad!
Alltid nervöst med första dagar :)

Kram kram

Anonym sa...

Barfota som barnet! kanske raggsockar nu på vintern :)
tack för tårtorna du bjöd på, dom va mkt goda!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hoppas du får en bra 2:a dag på jobbet gumman!!! Kyss!

Anonym sa...

You sexy woman! Jag ser dig promenixa med dina klackar och väskan på armen och en attityd som speglas av din egen vetskap om att du jobbar på soc! You rock!

Anonym sa...

fan va kul gumman! i am happy for u!! saknar dej massvis:) PUSSS