onsdag 8 oktober 2008

Kan det bli värre?

Ni vet de där dagarna när man skiter i att en krossad spegel ger 7 års olycka, det spelar ingen roll för man vill ändå slänga ner alla speglar från balkongen (ja, det tänker jag givetvis inte göra för det bor ju så många långsamma pensionärer här, de skulle inte hinna undan...). Ja, en sån dag var det idag. Vaknar tidigt med tuppen och är på bra humör. Sätter igång och avslutar mitt projekt Vardagsrum med att sy de sista kuddarna, pratar i telefon med alla jag känner, tänder ljus och dricker kaffe och avnjuter den friska höstluften med lite kärt (tjärt) nikotin ute på balkongen. So far, so good. Sen blir kuddarna färdiga och jag går in till mitt absoluta favoritrum i hela lägenheten, toaletten. Där kan man göra allt. Bajsa, sminka sig, läsa, duscha, noppa ögonbrynen, bajsa igen om man druckigt för mycket kaffe, bättra på ögonskuggan, kolla reklamen samtidigt som man bajsar om man verkligen överdoserat kaffet, ja, det finns nästan ingenting man inte kan göra på toa. Det finns stunder då man till och men kan (har) sovit på toa. Tidiga morgnar i duschen på väg till jobbet, tidiga mornar i duschen väl hemma efter en alldeles för lång fest, tidiga morgnar när det inte finns något dugbart läsmaterial och magen är trög, då kan man somna... Hur som helst, efter kuddhistorien ska jag duscha och slänger ett öga (10 min) i spegeln. Då gick livslusten ur mig.
Munsår, kritvit hy (inte ens så där modellaktigt mjölkvit, här snackar vi röd/blå-vit), oplockade ögonbryn, gårdagens smink, tovigt hår med grå (?) utväxt, torrpartier fulla kroppen, orakad... Har du tid? Nej! Fram med nödförrådet av Henna, här ska minsann piffas upp och färgas utväxt! Va fan! Jag har ju jobb nu, det innebär att tid kommer att spenderas utanför lgh:ens väggar, därför bör man väl se något respektabel ut. Kanske köper jag lite blekning för så där läckra nyansskiftningar som tjejerna på reklamen har...
Ja, självförtroendet är ju lksom inte på topp dagar som denna, men det kommer väl om ca... 10 min, då är det dags att skölja ur färgen...


1 kommentar:

Anonym sa...

hmmm... Så det blev allt ett munsår din stackare...Så nu var det utväxt igen? Har du skällt ut Johan ännu för att han "Int sagt nått"?